Bye Bye Bangkok!

11 februari 2011 - Bangkok, Thailand

Sawadee,
Nog even een laatste bericht voor ik straks naar het vliegveld vertrek. Op naar Nederland! En daar heb ik veel zin in. Het is een mooie reis geweest, maar ook lang genoeg zo en fijn om straks weer thuis te zijn en iedereen te zien. Na Ko Chang ben ik nog 4 dagen in Pattaya geweest. Een drukke toeristische badplaats maar ik vond het wel gezellig. Er waren grote winkelcentrums en heel veel restaurantjes en barretjes. 2 nachten in simpel guesthouse geslapen en nog 2 nachten wat luxer (zie foto's) daar nog meer uitgerust. Het strand was niet zo mooi, heel smal en vol stoeltjes. Maar bij het tweede hotel was een zwembad dus daar lekker gelegen.

Ben nog naar de bioscoop geweest! Hij werd in andere zaal gedraaid en daar hadden ze alleen VIP ligbedden! Naja dan dat maar. Was wel stuk duurder (12 euro) maar incl drankje en popcorn. Terwijl ik daar lag en de film nog moest beginnen had ik een prachtig uitzicht over de stad. De film was niet zo, beetje flauw: Little fockers. Maar HOE ik die bekeek was wel erg relaxt. Voordat de film begon moesten wij trouwens allemaal op staan voor het volkslied dat werd gespeeld. Degene die mij een beetje kennen snappen dat ik optimaal heb genoten van al het heerlijke eten! Maar de foto's zeggen al genoeg.

Toen ik uitcheckte bij het hotel waren er nog 2 mensen die ook naar Bangkok gingen. Of ik met hun mee wilde? dan konden wij de taxi delen? Prima! Uurtje later werden we opgehaald en waren snel bij het vliegveld , in 1.30 uur. Vanaf het vliegveld met metro naar centrum dat duurde ook een uurtje. Had via internet al hotel geboekt voor 3 nachten. Ligt erg gunstig in het centrum en vlakbij metro. Een kleine maar moderne kamer. Eergisteren nog even een bril gekocht. Die kun je trouwens na 2 uurjtes al ophalen! In NL duurt dat veel langer! Hij is erg mooi, een Armani bril. Werd wel weer eens tijd voor een nieuwe.

Vandaag nog even terug geweest om bril te laten stellen en daarna een fietstour gaan maken door de stad. Had op internet gezien dat Co van Kessel leuke fietstours heeft. Er was nog plek en ben de tour gaan doen. Met nog 3 andere mensen en een gids (helaas niet Co zelf) kriskras door de smalle straatjes van oa China Town. Het was 3 uurtjes fietsen en gingen 2 keer met een pondje naar de overkant incl onze fietsen. Onderweg nog een Chineese tempel gezien en een training van het Thaise Boksen. Was geinig om het leven daar te zien. De kleine straatjes zou je anders niet zo snel komen. Fijn dat er een gids was, aangezien ik anders enorm zou verdwalen in dit doolhof.

Nou het zit er weer op. Nu naar het hotel en voor de laatste keer zeulen met die zware rugzak. Die nu trouwens nog zwaarder is. Want heb voor mijn tante Nie allemaal groentes mee genomen. Op naar Amsterdam. Het was een super ervaring om dit te kunnen doen. Allemaal ontzettend bedankt voor jullie leuke berichtjes. Het was elke keer weer spannend om jullie reacties te lezen. Gaaf dat jullie zo mee geleefd hebben. En nu echt tot gauw!

Liefs, Judith

1. Edith Arents:
    11 februari 2011
    Je nieuwste reisverslag is weer zoals vanouds
    Erg leuk om al je tropische belevenissen te lezen
    ook al zijn dit dan -voorlopig- de laatste avonturen, hoewel je binnenkort de palmbomen wel weer opnieuw zult zien wuiven. Héérlijk !
    Tegen de tijd dat je dit leest ben je weer veilig geland en zal dan weer 'even' wennen zijn aan het Ollandse leven. Af-en-toe nog wel eens terugdenkend aan je prachtige reis, 3 maanden door Zuid-Oost Azië. Wij hebben in ieder geval enorm (mee)genóten.
    Voor onze Judith een hele dikke knuf, allerlaatste keer via je reisweblog, want strakkies krijg je de knuf in het écht.
    Welkom thuis Juu !!
    Mom en dad
  2. corrie dekker:
    11 februari 2011
    lieve Judith, Een hele goede vlucht en thuis maar alle verhalen vertellen. Wij zullen ze ongetwijfeld nog wel een keer te horen krijgen. Liefs van ons allemaal Tante Corry
  3. Gerard Arents:
    Goede vlucht toegewenst