Chillen in Nha Trang

12 januari 2011 - Nha Trang, Vietnam

Het was weer tijd om verder te gaan. Ook al had ik nog dagen in Hoi An kunnen blijven. Uiteindelijke opbrengst is 7 zomerjurkjes, 1 broek, 1 rok, 2 winterjassen en 1 paar schoenen. Ben wel weer 200 dollar armer, maar ja dan heb je ook wat. Besloten om alles per schip te laten verzenden. Duurt wel 2-3 maanden! Dus als het bijna zomer wordt komen de winterjassen aan. In kleding winkel postkantoor gebeld. Kwamen ze op een brommer aan met een grote doos en een weegschaal. 5,5 kilo. Adres in vullen, betalen en nu maar hopen dat het aan komt. S'avonds nog met een groepje gegeten. Want kwam hier weer Angela tegen, die ik uit Laos ken.

Daarna met nachtbus naar Nha Trang, waar ik nu al een paar dagen zit. Was een rit van 12 uur in een soort van tandarts stoel. Ook in het gangpad lagen allemaal Vietnamese gewoon op de grond. Natuurlijk moest ik s'nachts weer naar de wc, en over allemaal mensen heen klauteren. In bus 2 Nederlandse jongens ontmoet, die gingen naar een wat duurder hotel. Ik dus achterop brommer naar wat goedkopers. Leuk plekje gevonden voor 8 dollar per nacht! En heb zelfs een tv met leuke amerikaanse series. Naar strand geweest en overdag nog wat geslapen, was toch nog niet zo uiterust door busreis. S'avonds Nederlanders opgezocht in hun hotel, briefje geschreven of ze met mij wilde eten in de avond. Dat hebben we gedaan en daarna in bar waterpijp gerookt. Best geinig, ze doen er een soort van gedroogde appel stukjes in.

Volgende dag met hun naar modderbad geweest en hotspring. Erg relax. Je drijft gewoon op de modder die trouwens erg goed voor de huid is. Nog even naar strand en kwam daar Angela weer tegen! S'avonds met zn alle vis gegeten in de haven. Grote garnalen. Gisteren met zn alle boottocht gedaan. Het snorkelen viel wat tegen, was niet veel te zien. Maar de drijvende bar in het water was erg leuk, er was ook muziek. Aantal eilanden bezocht en daar gezwomen. Zat zelfs nog een uitgebreide lunch bij. Hadden een leuke groep met jongeren. Er was zelfs een groep Argentijnse jongens, ze leken wel van een voetbal elftal. Zaten in zwembroek op het dek. Angela en ik genoten dus van het van het prachtige uitzicht! S'avonds met 3 zwitsers die ik op boot had ontmoet gegeten. De pizza's zijn hier heerlijk! Van rijst heb ik ff genoeg gehad.

Vandaag een beetje uitrusten, morgen weer verder. Dan ga ik naar Mui Ne, een andere kustplaats. Nha Trang is wat drukker dan vorige plaatsen maar ook wel gezellig. Groot en breed strand met golven, maar de zee is wel erg wild. Na bijna mijn zwembroek te zijn kwijt geraakt en geschuurde knieen van het zand vond ik het wel weer genoeg. Oke ik ga nu nog is even de stad in. Bedankt voor al jullie berichtjes en fellicitaties erg leuk! en zo voelde ik mij toch een beetje jarig.

1. Susan:
    12 januari 2011
    Hee Juud,

het klinkt helemaal te gek. Eef en je moeder zijn bij Thijs komen kijken. Wat een ontzettend gave kikker zeg! Hij is echt heel stoer. Past helemaal in zijn kamer. zo te lezen heb jij het nog lekker naar je zin. Wat een gave jurken heb je gescoord zeg wauw!
    kus
  2. Stef:
    14 januari 2011
    Hey Juu,

Even berichtje van mij !!!! Weer super leuke foto's heb je met mooie verhalen, ik wil ook reizen, word gek hier van het thuis zitten, heb tot 28 februari en begin ik met me nieuwe baan, dus wie weet ga ik ook die kant op!!! groeten van Stef
  3. Judith:
    15 januari 2011
    Hey Stef! Ja moet je doen joh! waarom niet? Zie ik je in Thailand? x
  4. Edith Arents:
    15 januari 2011
    Zou gaaf zijn als Stef ook nog naar BKK zou gaan...
    Wij moeten eerst nog naar Kathmandu(krokusvakantie)
    en in meivakantie 2 weken rondreis door Nepal.
    Staan op punt om vlucht te boeken naar Hanoi voor in de zomer, enthousiast geworden door Judith d'r reisavonturen. Okay Juu, veel plezier in HCMC !!
    Take care en have lot's of fun
  5. corrie dekker:
    17 januari 2011
    lieve judith,
    Er komt maar geen eind aan het avontuurlijke reizen. Je geniet nog volop maar je bent nu al over de helft.
    Nog een maandje als ik het goed heb. Kan het onthouden omdat Laura dan uitgerekend is. Alles hier goed! Geniet nog maar lekker want het is niet elk jaar reizen of wel? Pas goed op je zelf en veel plezier nog.
    liefs van ons allemaal
    Tante Corry