Verjaardag in Vietnam

4 januari 2011 - Hoi An, Vietnam

Dag allemaal, hier nu in Hoi An op mijn verjaardag. Voel me niet echt jarig. Maar vanavond ga ik het een beetje vieren, met zelfs taart. Zal even vertellen wat ik in de tussen tijd heb gedaan.

Halong Bay was mooi om te zien. Maar vond het wel erg lijken op kalksteen rotsen in Thailand, alleen deze zijn groter. Had mooie hut op de boot. In totaal waren we met 12 mensen. Leuke groep met ook duitsers die slecht engels spraken, dus mijn duits ook weer geoefend. Lekker gegeten en s'avonds met Australiers karaoke gedaan. Was erg lachen, ik heb zelfs in het Vietnamees gezongen. Met nacht trein naar Hue, had eigen bedje in coupe van 4. Best goed kunnen slapen. In Hue hotel gevonden voor 4 dollar! Heel simpel, maar was het ff zat om allerlei hotels af te gaan. En het was schoon dat is het belangrijkste. Vond op internet later reccencies dat het beetje op een Europeese cel lijkt (maar volgens mij is die cel nog luxer) zie foto's.

Volgende dag tour gemaakt met broer van eigenaar van hotel. Hij liet me de beroemde tombes zien, van keizers een aantal eeuwen geleden. Pagode en Citadel, wat lijkt op verboden stad in China. S'nachts (nieuwjaars avond) een luxe hotel genomen voor 35 dollar. Was echt top. Lekker internet op kamer en thee. Ze belde nog aan met mandje fruit. Als ik dan beneden kwam was "hello miss Judith, how are you today" zo schattig. S'avonds waren er in het hotel hapjes, drankjes en taart. Ben om tien voor twaalf naar backpackershostel gegaan om te proosten op het nieuwe jaar. Lag om 1 uur in bed. Had geen eens meer tijd om van dvd speler op de kamer gebruik te maken.

Het voltallige personeel van het Orchid hotel zwaaide mij uit, en kreeg nog een tasje mee met flesje water en verfrissingsdoekje. Wat een service!

Vanaf Hue was ik met de trein in 2 uurtjes in Danang. Daar taxi genomen naar Hoa's place. Had op internet gelezen dat dat een gezellige plek was met backpackers. Verder zijn er alleen maar dure resorts daar. Kwam aan en zaten al een paar gasten aan de lange tafel, met hun gekletst. Naar het strand geweest, kon er helaas niet zwemmen door stroming.

S'avonds met zn alle gegeten. Family diner noemen ze dat. Zaten met zn alle aan tafel, kwamen allerlei schalen met noodels, loempia's, vis enz. Daarna met groep kaartspel gedaan, ezelen. Je moest 4 dezelfde kaarten hebben en dan je hand in midden van tafel leggen. Wie de laatste was kreeg een zwarte stip op zijn gezicht. (gemaakt van een kurk en aansteker) zie foto's. Ook een shot rum moest je nemen. Flessen werden voor een 1 euro(!) om de hoek ingeslagen. Erg gelachen. Was ook een duitse jongen. En steeds als hij verloor zei ik "jee germany, alles is vorbei" Je kon wat je wilde drinken gewoonn pakken uit grote koelkast, en wat je had genomen moest je zelf bij houden in schriftje. Was leuk, maar er is verder niet veel te doen. Zaten veel gasten die hele dag niks deden, en wel weer is verder gingen als ze geen kater meer hadden. Niet echt mijn types dus.

Volgende dag verder naar Hoi An, waar ik nu al 2 dagen zit. Super gezellig stadje. Je kunt hier overal kleding op maat laten maken, en zelfs schoenen. Na een aantal kleermakers te zijn afgeweest liet ik meteen 3 jurkjes maken. Heb ik meteen een mooi jurkje voor mijn verjaardag vanavond. Erg verslavend, er is zoveels moois en het kost bijna niks. 15 dollar voor een op maat gemaakt jurkje. Kwam hier ook mijn Australische karaoke vrienden tegen. Met hun s'avonds gegeten. Daarna lekker toetje bij mijn favoriete bakkerij. Zulke lekker dingen hebben ze hier. Er hangen hier overal lampion lantaarens, ziet er heel schattig uit. Vooral s'avonds als ze allemaal branden. Verder hier wat bezienswaardigheden bezocht en gisteravond een Kookworkshop gedaan. Was erg grappig. Weet nu hoe ze de Vietnamese Loempia maken. Hij was heerlijk. Ook vis in bananennlad gemaakt. Gezellig met groep gegeten. Daarna toetje gehaald in favo bakkerij, en ja daar waren de Australiers weer!

Vanavond om mijn verjaardag een beetje te vieren ga ik weer met ze eten. Daarna heb ik een tafel gereserveerd in onze favo bakkerij en gaan we taartjes eten. Heeft hier tot nu net keihard geregend, gelukkig had ik nog een poncho. Wilde eigenlijk vandaag naar het strand (hier 4 km vandaan) maar dat is er nog niet van gekomen. Dus ja dan maar weer kleren laten maken, een broek. en ook nog schoenen voor mijn werk. Wil eigenlijk ook nog een winterjas en kan dan alles per schip naar nederland laten verzenden. Wil nog naar het strand deze dagen, fietstour en nog meer kleren. Vermaak mij hier wel, dus blijf nog een paar dagen en dan rustig verder naar het Zuiden. Groetjes! xxx

1. Eva:
    Heeey die zus!!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!
    Maak er een leuke dag van. En laat maar een extra jurkje maken voor je verjaardag. Je moet je zelf toch een beetje verwennen!
    Liefs Eef
  2. Edith Arents:
    Hee, jarige job!
    Van harte gefeliciteerd met je 26e verjaardag! Maak er een gezellige dag van en koop gerust nog een jurkje. Dikke knuf van papa, mama. Bob en Eef.
  3. Sannie:
    JUU!

Van HARTE GEFELICITEERD, ondanks dat je je natuurlijk niet echt jarig voelt, hoop ik dat je er toch een soort van een feestje van kan maken!

Dikke Kus
    Sannie
  4. Lotte:
    HieperdepieperdePIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP!
    Van harte Juu!!

Liefs
  5. Ellen:
    4 januari 2011
    gefelicteerd!!! wat een leuke verhalen allemaal! Ik hou ze steeds bij hoor! geniet van je verjaardag xx ellen
  6. Susan:
    4 januari 2011
    Hiep Hiep Hoera!!!!!! Lang zal ze leven, lang zal ze leven. Happy birthday to you. Twee violen en een trommel en een fluit.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Nog vele gezonde en gelukkige jaren toegewenst. Ik hoop dat je gezellige mensen om je heen hebt om je verjaardag te vieren. veel liefs van ons
  7. Oma Anrochte:
    4 januari 2011
    Lieve Judith, wat een gezellige verhalen,dat jede datum nog wist van je verjaardag, ik vergis mij nog wel eens met een kalender er bij.Nou Judith Van Harte gefeliciteerd met je^26 st verjaardag maak er een hele fijne dag van om niet te vergeten.
    Susan heeft al voor je gezongen!Ikga straks naar Robert ze Verjaardag,daar proost ik meteen op jou.
    Verders gaat het goed geniet Verjaardags knuffel Oma
  8. Jan en Joke:
    4 januari 2011
    Lieve Judith hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag maak er een fijne dag van
    veel liefs van ons Jan en Joke
  9. Stef:
    Hey Juu.

Ik was net in de fitness in Assendelft en hoorde van de collega van Eva dat je jarig was, toen dacht oh ja... het is 4 januari dus bij deze van harte gefeliciteerd!!! Leuke foto's en verhalen !!! tot snel. groeten van Stef Hariette & claire
  10. Edith Arents:
    5 januari 2011
    Lieve Juu,
    Zo te zien heb je een leuke verjaardag gehad! Je ziet er prachtig uit in je nieuwe jurk! En...heerlijke taartjes! Geniet nog maar even lekker van Vietnam. Knuffel van ons!
  11. Nie Arents:
    6 januari 2011
    nou gefeliciteerd en gelukkig nieuwjaar. lieve groetjes noen.