Jungle tocht en ander leed

18 november 2010

In Bangkok nog even in shopping mall geweest, konden het toch niet laten. Gelukkig ons weten in te houden met het kopen van dingen, want kunnen het allemaal niet meer dragen. Eef nog ff een pet gehaald voor in de jungle. En nog een lekker dimsum hapje gedaan.

Na een treinreis van 11.30 uur kwamen we aan in het zuiden. Surat Thani. Hadden gelukkig eigen coupe met stappelbedje en hebben aardig kunnen slapen. Daar aangekomen niet de borden van organisaties gevolgd maar naar bus station gelopen, en zo goedkoop buskaartje weten te bemachtigen. Moesten 1.30 uur met de bus naar Khao Sok, nationaal park. In de bus werd er ineens een Thai wagenziek. Hij ging over zn nek en het gangpad vulde zich met witte rijst. Een knoflook geur begon zich te verspreiden. Op onze rugzakken zaten ook wat rijstkorrels (gelukkig hadden we onze rode hoezen eromheen) niet te doen zeg! Na deze helse rit stapte we uit en stonden er 2 mannetjes met info over huisjes enzo. Wij mee gegaan om te kijken. Zag er heel simpel uit, maar dat hadden we ook verwacht. Voor 7,50euro per nacht en alleen koud water. Daar moesten we het de komende nachten mee doen. Helaas last van veel muggen. Die dag zelf wandeling gemaakt naar waterval. van 3 km heen en terug (2 uur) kwamen park binnen voor gereduceerd tarief want wij zijn natuurlijk STUDENTS en onze verzekeringspasjes zijn daar prima voor te gebruiken. 'avonds bij restaurant van ons guesthouse gegeten.

2 daagse tour gedaan. Wandeling naar grot door jungle en water. Mooie hutjes aan meer. wel heel simpel. lag alleen een matras in. Volgende dag nog een tocht gemaakt dit keer berg om hoog. was behoorlijk zwaar. 3 uur gelopen. Wel leuk om met gids te doen. Moesten opletten voor bloedzuigers en zijn allebei een keer gebeten, maar dat kan geen kwaad. Nog vis gevangen en s'avonds werd het voor ons bereid. Zitten nu in Khao Lak. Plaats aan kust. Erg veel duitsers hier (maar minder erg dan muggen) hier even uitrusten. Vandaag naar Tsunami museum geweest. Heel heftig om te zien. Ook op strand boom met foto's van kinderen die zijn overleden. Net Thaise massage genomen,waren we echt aan toe. Heerlijk thais gegeten, garnalen. moet op schieten internetcafe gaat zo dicht. Blijven hier nog een dagje en dan naar Krabi.

1. Sannie:
    Hi BaBes!

Mooie verhalen weer, gatverdamme zo een over ze nek gaande Thai BLEGH lekker dan! Wat leuk dat jullie al wat foto's online hebben staan!
    Geniet er lekker van, ik ben benieuwd naar jullie volgende berichtje! En foto's natuurlijk!

Liefs

Sannie
  2. Lisanne:
    Wat een avonturen! X
  3. Margo Arents:
    Ha Juu en Eef,

Mensenkinderen! Wat eeenig om jullie te kunnen volgen via dit weblog. Wat superknap van mij dat ik dat allemaal kan openen, lezen en foto´s kan bekijken. Ik ben nooit te oud om iets bij te leren! Zonder gekheid, ik vind het supergenieten om jullie reis van achter mijn computer mee te kunnen maken. Wat superenig. Wat hebben jullie leuke verhalen, ze zijn heel beeldend geschreven zodat ik als een filmpje alles meebeleef. Ga zo door lieve meiden. Wens jullie onbeperkt genieten. Kus en liefs van Go
  4. Edith Arents:
    Hoi lieve meiden
    Het lijkt wel 'expeditie Robinson' maar dan véél leuker, echt supergaaf. Na het REGENwoud nu even genieten aan het strand van Khao Lak, ff relaxen in het zonnetje, héérlijk. Binnenkort verders richting Krabi (?)
    We zijn razend benieuwd naar jullie avonturen.
    Take care, enjoy en veel sanuk (lol)
  5. Inge:
    Hoi meiden,

Wat gaaf zeg! Haha ik heb toch wel even hardop moeten lachen om het feit dat jullie de Duitsers minder erg vinden dan de muggen haha!
    Jullie verhaal klinkt erg leuk, ik ben stiekem wel een beetje jaloers. Ik blijf jullie volgen! Veel plezier nog!

Liefsxx Inge
  6. Bob:
    18 november 2010
    Heej Juu & Eef, het huisje staat (nog) hoor! We hebben al 2x eten gemaakt. Was goed te doen. Vanaaf weer de stad in. Had vandaag nog een sollicitatie op de keizersgracht, ging we redelijk. Hoor de uitkomst volgende week. Heel veel plezier in Krabi, en waar jullie verder nog heen gaan! Neem nog ff halve liter yakult voor me mee uit 7eleven. Gr, Jullie broer (L)
  7. corrie dekker:
    19 november 2010
    lieven nichten,
    Zo al lekker avonturen beleeft en natuurlijk heerlijk genieten van de natuur.Hier is het koud en guur. Zijn ons aan het voorbereiden op het sinterklaasfeest met ons gezin. Voor de rest moeten we werken. Merk dat jullie ook moeten werken met dat klimmen en wandelen. Maar dan zie je ook veel.
    Doe voorzichtig en geniet maar lekker
    Liefs T Corry
  8. Ellen:
    20 november 2010
    Hey Juud en zus! Wat leuk om jullie verhalen te horen! Heel veel plezier! Ik ga zo even leren voor de thomson training...heb ik maandag!
    Geniet ervan! xxx ellen
  9. Oma Anrochte:
    21 november 2010
    Judith en eva
    Wat een gezellige verhalen vanjullie geniet.
    Wij hebben met je Pa en Ma een heel gezellig week end gehad Heelerg genoten verders gaat het hier goed
    Dikke knuffel van Oma
  10. Liesje:
    6 december 2010
    heey Eef en Juu!
    Echt leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Het ziet er allemaal super leuk uit!! Ik ben jaloers! Eefje, geniet nog even van de laatste dagen, zaterdag ben je alweer thuis! En Juu, geniet nog even samen met Eef, en doe je voorzichtig als je alleen verder gaat reizen! Dikke kus vanuit het koude(brr) Nederland