Malle meiden in Maleisie

26 november 2010 - Langkawi, Maleisië

Gisteren een reis dag achter de rug. Met auto na 4 uur in Satun gebracht. Vanaf daar moesten we 2 uur met de boot van Thailand naar Maleisie. Kwamen gisteren middag pas laat aan op eiland Langkawi. Het was nog even zoeken naar een onderkomen. Ze hebben hier wat hogere priijzen voor hotels en eten. Dat is toch anders dan Thailand. En ook de mensen zijn wat minder vriendelijk. Bij wel 10 hotels wezen vragen, de meeste waren vol (het is vakantie periode hier) of veel te duur. Zijn allemaal simple slaapplekken, helaas durven ze daar aardig wat geld voor te vragen. Meer dan 24 euro is echt te gek. Om 18 uur waren we er klaar mee en accepteerde maar een schraal simpel verblijfplaatsje voor 10 euro. Volgens Eva was het net zo'n huisje waar in een boek een lugubere moord zou zijn gepleegd. Kamer onder gespoten met muggenspul en de stad in gegaan. Best toeristisch hier. Veel touristen maar ook Maleisiers zelf die hier op vakantie zijn. De meeste mensen zijn hier moslim. Dus bij elke winkel schoenen uit. Ook een uurtje later hier dan in Thailand dus beetje betijds naar bed gegaan.

Bij het opstaan hoorde ik Eef gillen. Bleek er een kikker op haar voet te zitten! Wij er achter aagegaan met handdoeken, maar hij sprong achter het bed. Dus konden hem helaas niet vangen.

S' morgens wilde we ontbijten blijkt bijna alles dicht te zijn! Het is vandaag vrijdag en dan schijnen ze allemaal naar de Moskee te moeten. Uiteindelijk tentje gevonden en daar wat kunnen eten. Nog een paar hotels afgegaan op zoek naar een beter plekje voor de nacht. Maar dat was ook niks. Dus moesten we eraan toegeven om hier maar nog een nacht te blijven. Incl nieuwe huisgenoot een kikker. Tassen dus hermetisch afgesloten. Taxi genomen naar kabbelbaan, 1 van de hoogte punten op dit eiland. Was wel grappig om te zien. Mooi uitzicht maar konden niet alles goed zien door bewolking. Nog naar Brug gelopen die over de boomtoppen uitstak. Daarna 1 km gelopen naar begin route van waterval. Daar zaten allemaal apen. Die hoopte op iets lekkers van de voorbijgangers. Wij gelukkig niks gegeven, want je komt daarna niet meer van ze af. Was stevige klim naar waterval. Dacht dat ik na die jungle tocht wel alles gehad had, maar was heel eind. Bezweet kwamen we boven en daar was het dan! Paar uurtjes gezwommen en van glibberige rotssen afgegleden. Die diende als een soort natuurlijke glijbaan. Nietsvermoedend foto's aan het maken. Komt er een aap aan die in tassen van toeristen gaat graaien. Hij haalde er een pakje sigaretten uit bij iemand. Nu snap ik waar het woord brutale aap vandaan komt. De terug weg naar beneden was een stuk beter te doen. Taxi terug genomen. Op dit eiland rijden alleen taxi's ze hebben hier namelijk geen bussen. Of je moet een scooter huren, maar dat vinden we te gevaarlijk. Ook rijden ze hier nog is aan de andere kant van de weg.

Net roti gegeten en het regent nu erg hard. Gelukkig vermaken wij ons wel weer in internetcafeetje voor 0.75 euro cent per uur. Het plan is om morgen met de boot naar ander eiland te gaan Penang. Daarna zullen we langzaam richting het vaste land naar Kuala Lumpur reizen. Vanaf hier vliegen we naar Bangkok terug. Pa en ma hebben ticket voor ons geboekt en van ze kado gekregen das dus top! Dan gaat Eef alweer bijna naar huis. De tijd vliegt. Oke ik stop maar weer is! Heel veel groetjes van ons!

1. Rinske:
    He Eva,

Ben ook weer terug van vakantie en kreeg van Marion jullie blog door. Wat een leuke verhalen, zeg! Het klinkt super, behalve die bloedzuigers dan.. Geniet er nog maar heel veel van!

Rinske
  2. Nie Arents:
    26 november 2010
    Dag lieve meiden. Geniet er maar lekker van, want hier gaat het morgen sneeuwen! Penang ben ik ook een keer geweest, wel toeristisch, maar wel lekker ontspannen. Zo zie je maar weer Thailand is het beste land van Azié. Nog veel plezier en een goede reis toegewenst.

Ome Gerard
  3. Edith Arents:
    Hoi meiden!
    We genieten weer van jullie avonturen en mooie foto's.We hopen dat jullie in Penang een wat knapper onderkomen vinden. Veel plezier samen en een goede reis naar Penang!
    Dikke knuf van papa en mama en Bob.
  4. Oma Anrochte:
    27 november 2010
    Hallo hier is koud Amsterdammertje,Gezellig verhaal
    Jullie genieten wel merk ik.Leuke foto s,Watgaat dejd snel.Hier gaat het goed Sneeuwd op het ogenblik.
    Hoop dat het bij eenkikker blijft en niet bij miuzen.
    geniet van jullie avontuur doe voorzichtig Liefs Oma
  5. corrie dekker:
    29 november 2010
    dag nichten, leuke en mooie dingen die jullie daar zien. geniet er maar lekker van want zoals jullie zelf ondervinden de tijd gaat snel en dan begint het gewone leven weer. Maar daar is ook niets mis mee!
    Wij bereiden ons voor op Sinterklaasavond met cadeaus en gedichten. Daarna gaan we naar de Kerst. Oom Rene en ik zijn net terug van een lang weekend Berlijn. Heeeel erg koud daar maar erg gezellig met Kerstmarkten en shoppen. Natuurlijk ook wat cultuur gezien. Pas goed op je zelf en wij genieten van jullie verhalen
    liefs tante Corry
  6. Stef:
    8 december 2010
    Hoi Ju & Eef,

Ben een beetje laat met reageren, erg druk met nieuwe baan en leger, maar bij deze...
    Ik heb net met Claire jullie foto's en berichten gelezen, super mooi daar en zou graag ook heen willen... komt wel een keer!!!
    Leuk dat jullie zo genieten en veel meemaken, voor Eva zit de reis er bijna weer op zie ik, maar nog even 5 dagen genieten met elkaar.
    Veel succes en maak er verder wat moois van....

Groeten Stef & Claire