China?! of toch niet

29 november 2010 - Penang George Town, Maleisië

Waren wel weer klaar met overpriced Langkawi dus op naar volgende eiland. Kwamen Engelse jongen tegen die ook met ons op de boot zat naar Langkawi. Samen met hem ontbeten en wat tips gekregen over oa Vietnam. Hij kende nog 2 engelse meiden die ook naar Penang wilde. Met ze 5en taxi gedeeld naar de ferry. Waren er op tijd dus nog lekker bij de Starbucks gezeten.

Met ze alle met de boot naar Penang. Op de boot kwamen we nog een nederlands stelletje tegen dat we eerder hadden ontmoet. Met ze alle weer taxi genomen naar hoofdstad Georgtown. Penang is een eiland dat voor 60 procent (maar volgens mij helemaal) uit Chinezen bestaat. Overal waar je loopt en kijkt zie je Chinezen en hun tekens op gebouwen. Tonny onze engels vriend had via hostelworld al een leuk en goed onderkomen gevonden, op het bekende Love Lane. Wij ook mee gegaan. Ze hadden daar zogeheten dorms, slaapzalen. Maar zag er heel netjes uit en leek ons wel gezellig. En zo kon judith alvast uitproberen of het wat is zo'n slaapzaal. Samen kregen we een stappelbed en de 2 engelse meiden ook. Waren er pas s'avonds laat dus daarna met zn alle gaan eten. Er gingen er nog meer mee uit het hostel en met zo' 10 man naar de nacht markt gegaan. Daar had je heel veel eetstalletjes. Je kon van alles aanwijzen en dat werd dat vers voor je bereid en naar je tafel gebracht. Daarna met zn alle wat wezen drinken.

Volgende dag wilde we wel weer is wat anders. Dus zijn een paar honderd meter verderop in een hotel gaan zitten. Hong Ping en betaalde bijna net zoveel als met zn 2en in een hostel. Met de bus naar slangentempel geweest. Was wel geinig om te zien, maar stelde niet heel veel voor. Je zag hier en daar wat slangen. En in een paar bakken lagen grotere. Met bus naar stad en daar kwamen we sushi restaurant tegen. was net open dus je kreeg de helft gratis. Dus heerlijk zitten eten voor 12 euro ofzo. Was erg leuk want schoteltjes kwamen voorbij op band en dan kon je er zelf van afpakken wat je lekker vond.

Zaten behoorlijk vol en het regende kei hard dus lekker op kamer gezeten. Vandaag zouden we met de bus naar Bukit Merah, een water en oerang oetang park. Maar was erg moeilijk om daar te komen. Na 3 uur in de bus met aantal keer overstappen kwamen we aan in Taiping. Daar zitten we nu. Een slaaperige chinese stad. Door de regen zoeken naar hotel. Allemaal oude vieze meuk. Dus uit lonely planet boek een hotel aangewezen en daar zitten we nu voor 17 euro.

Morgen racen we hier weer gauw weg, op naar strand. De bedoeling is om naar Pangkor (eiland) te gaan. Maar je weet maar nooit waar we weer uitkomen. Avontuur dus maar vandaag wel zware dag. Oke wij halen nog ff een colaatje bij onze favo supermarkt (seven elven) groetjes!

1. Esther Doets:
    Hey juud en zus!
    Leuk om jullie avonturen te lezen! Heerlijk hoor zo'n reis!
    Ik ben nu bezig met de cursus Juudje en heb soms niet de tijd om direct de verhalen te lezen. Maar dan haal ik het later weer in en lees het alsnog :)!
    Heel veel plezier nog en geniet er van!
    X Esther
  2. Ria:
    29 november 2010
    Hè, meiden. Wat leuk al die verhalen/ avonturen te lezen van jullie. Geniet maar van de zon, want hier is de eerste sneeuw gevallen. Alles is wit en de strooiwagen is net voorbij gegaan. En veel files!!!!!
    Dikke knuf uit het koude Holland
  3. Edith Arents:
    Lieve Eef en Juu!
    Naar China hoeven jullie dus niet meer! Wat een reis hebben jullie weer gemaakt. We zijn benieuwd hoe Pangkor is. We hopen dat jullie een beetje bij kunnen komen voor dat jullie naar Kuala Lumpur gaan.
    Veel knuffies van ons.
  4. Sannie:
    30 november 2010
    Juu!

Wat een verhaal weer, stiekem ben ik denk ik wel een beetje jaloers! Ik ben net 1 dag terug uit Kenia, en ik zal nooit meer vergeten wat ik allemaal heb gezien en meegemaakt, enorm indrukwekkend!
    We moeten, als je terug ben in NL maar een middag/avond gaan zitten, zie ik je ook weer eens, en dan lekker onze verhalen/foto's met mekaar delen!
    Lijkt me een puik plan! Ik kan niet wachten tot de volgende blog! Have Fun en x voor Eva!

Liefs
    San