Waterpark & Kuala Lumpur

5 december 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

Op eiland Pangkor geweest. Was wat minder toeristisch en hebben daar heerlijk aan het strand gelegen. s'avonds aan het strand verse vis en crab gegeten die ze klaar maken op soort van BBQ tussen een bananenblad. Daar 3 dagen geweest en na een strand dag nog met boot vertrokken op weg naar Ipoh. De busreis duurde wat langer dan verwacht dus kwamen pas s'avonds daar aan. Hotel gezocht en het werd weer een Chinees hotel. Ontdekte daar bakkertje op de hoek dus eindelijk weer eens een lekker broodje na al die rijst. s'nachts konden we helaas niet slapen, omdat naast ons raam de volledige top 100 werd afgespeeld. Wij kijken stond er een hoertje met dr mobiel te wachten op klanten. Toen zijn we maar blijven kijken naar de auto's die langs reden. En we hoopte dat ze snel opgepikt zou worden, konden we eindelijk slapen. Uiteindelijk werd het stil, ja of ze is meegegaan met iemand of dr batterij van telefoon was leeg. Bleek achteraf dus een red light district te zijn.

Volgende dag naar waterpark geweest. Lost world of Tambun. Liepen we daar in bikini. Wij waren de enigste niet moslim en toerist daar! Iedereen liep in Burkini! Dat wil zeggen helemaal aangekleed (armen en benen bedekt) incl zwemhoofddoek. Wij vielen daar dus wel op.  En werden dan ook wel erg aangstaard. Het was niet heel groot maar leuk om een dag te doen. Je had er een paar glijbanen en een soort van dierentuin. Maar wel mooi gemaakt, zag er heel natuurlijk uit tussen de kalkstenen rotsen. Ook was er een hot spring. Een aantal warm waterbaden. Je kon er zelfs eieren kopen en die er zelf in koken! Daar ons de hele dag vermaakt en s'avonds bij de MAC gegeten. S'avonds alvast treinkaartjes gekocht voor volgende dag naar Kuala Lumpur. Was maar goed ook want volgende ochtend was het uitverkocht. Hadden de dure express trein die er 2.30 uur overdeed.

Aangekomen in de hoofdstad, met skytrain naar centrum. Daar begonnen we weer met de speurtocht naar een hotel. Dit keer koste het veel moeit wat te vinden. Of ze vroegen er belachelijk veel voor of het was vol. Uiteindelijk klein kamertje gevonden waar we 18 euro per nacht voor betalen, maar het is hier niet anders. Heerlijk gegeten bij kiprestaurant, beetje Westers maar het zat goed vol met zelfs lokale mensen. Was super! Kipspies en salade enz. Daarna was het tijd om de vissen te voeren. We hebben Dr Fish gedaan. Dat wil zeggen, met onze benen in bak met visjes die de dode huidschilfers van je voeten eten. Er waren zelfs 3 soorten, de een beet harder dan de ander. dat half uur gedaan, en ons zelf getrakteerd op voetmassage. Voet reflxology heel intressant want ze drukken op bepaalde punten op je voet. Die punten staan in verbinding met andere organen. Sommige punten deden pijn. Masseur zei bij Judith "not enough sleep" wij lachen. Ja dat klopt! haha. En bij Eef iets met dr blaas. Kan ook wel kloppen, moeten namelijk zo vaak plassen op een dag. Was erg leuk.

Vandaag zondag en erg druk in de stad. Voor 23 cent met de bus geweest en daar Central Markt bezocht. Was meer een rommelmarkt met al die troep. Met metro naar groot winkelcentrum gegaan. Maar alles hardstikke duur. Dus moeten wachten met shoppen tot we in Bangkok zijn. Morgen nog laatse dag hier en dan vliegen we met Air Asia naar Bangkok. Hoorde al dat het erg koud is in NL. Hebben al foto's gezien. Bij jullie kachel volop aan, hier doen ze dat met de airco. Groetjes van ons!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Edith Arents:
    5 december 2010
    Hoi gekke wereldreizigers !!
    Megagaaf om jullie avonturen te lezen en wat een leuke foto's !! Zo te zien genieten jullie met volle teugen en uiteraard met een volle maag.
    Veel plezier nog in KL en dinsdag 'n goeie vlucht naar BKK. In NL nu 'n zondags stralend zonnetje dus als Eva zaterdag op Schiphol aankomt is de sneeuw waarschijnlijk alweer gesmolten...
    Have fun meiden en 'n dikke knuf vanuit winters Wormer
  2. Eva:
    hoi allemaal,
    Bedankt voor al jullie leuke reactie's!
    Volgende week ben ik weer thuis, dus genieten nu nog van de laatste dagen. Juu straks alleen verder. Jullie allemaal een leuke en gezellige (witte)sinterklaas, hier merken we er helemaal niks van dat het sinterklaas is. Wel hebben we nog een zakje pepernoten van uit NL die we straks gaan op eten! haha . Hier alles in de kerst zweer, alleen poep heet dus een beetje vreemd. Overal muziek met Let it Snow! Let it snow! Wel geinig. Die snow komt wel als ik volgende week terug ben.
    Nou fijne sinterklaas allemaal!
    Groetjes Eva
  3. Sannie:
    Hey Ladies!

HaHa mooie verhalen weer! Dus die burkinies bestaan echt MY GOD, ik heb er ook zoveel in Kenia gezien!
    Die voetreflex massage is ook zeer interresant, echt raar als ze op plekken drukken van je voet dat je dan opeens je darmen ofzo voelt! Ja Juu not good sleep hahahaha door die stomme h**r!
    Eef geniet jij nog even van je laatste weekje!
    Ik kijk alweer uit naar de volgende blog!

Liefs

x-sannie-
  4. Lisanne:
    5 december 2010
    Weer super om jullie verhalen te lezen en foto 's te zien!
    Eef geniet nog goed van je laatste week!
    Heel veel plezier nog!

X
  5. Nie Arents:
    5 december 2010
    Dag Lieve meiden Juliie genieten er lekker van zo lees ik. Hier sneeuw en ijs, maar dat is vandaag 05/12 al weer over. Vanmaorgen is de Sint geweest en 2 zakken met pakjes achtergelaten. Iedereen is blij met de mooie kado's. veel pepernoten gegeten.
    Groeten van N+N+N+G
  6. Oma Anrochte:
    Hoi dames

wat een gezellige verhalen jullie genieten ervan.Gezellige foto ,s hebben jullie gestuurt
    oma geniet er wel van.Eva wat gaat zo,n vakantie snel voorbij.Maak er nog leuks van Meiden dikke Kus en wees voorzichtig .Doe!