Tuben, Kanoen en Tempels

22 december 2010 - Vientiane, Laos

Na een rit van 8 uur kwamen we dan eindelijk aan in Vang Vieng. Zat in klein busje, waar ze dan 12 mensen in proppen! Was erg lange rit, met veel bochten dus werd er wel een beetje misselijk van. Daar beetje rond gekeken en na paar kamers te hebben bekeken kon ik een goede deal maken voor 2 nachten voor 7 euro. Het was simpel maar schoon en dat vind ik het belangrijkst. Daar in barretje wat gegeten en ondertussen kun je daar Friends kijken. Dus dat was leuk. Je word er alleen om 22 uur uitgezet want dan gaat alles dicht. Zag al veel dronken mensen door de straat lopen. Al die gasten gaan tuben, drijven op een band op rivier. Je stopt onderweg om te zuipen in barren die langs de kant liggen. Ik heb het niet gedaan, mij te gevaarlijk. Je hebt er swings en glijbanen waar je af kan. Maar je kunt op rots terecht komen. Valt minstens 1 dode per jaar in die rivier. Door stad zag je verschillende mensen met bloed of een mittela om lopen. Sommige Engelse komen hier om 2 weken te tuben! Echt erg.

Fiets gehuurd en heel stuk gefietst. Tempels bekeken en naar tubers. Volgende dag tour gaan doen. Tuben maar dan anders. Namelijk op band door grot, 500 meter. Was er helemaal donker dus je kreeg een zaklamp op je hoofd. Met een touw trok je jezelf voort. Was echt gaaf. Daarna met zn alle lekker gegeten. Leuke groep met met twee Nederlanders en ook Chinezen. Grot met Boedha bekeken. Daarna kajacken. Veel te veel sport voor mij op 1 dag. Dus na tijdje liet ik de gids roeien. S'avonds met zn alle gegeten bij Mama Lao, erg lekker noodels en loempia's.

Met groepje busreis geboekt naar Vientiane. Rit van 3 uur dus dat viel mee. Met ze alle hotel gezocht, maar na tijdje ging ieder zijn eigen weg. Na 2 uur lopen vond ik een nette en die maar genomen. Toen ik de straat daarna uit liep, stond ik voor de plek waar we eerder die dag met bus waren afgezet! Nou ja heb ik de stad ook weer gezien. Super dat de Fransen hier ooit hebben gegeten. Heerlijke broodjes en croissants. Naar tempel geweest met tuktuk. Daar in sauna geweest en traditionele Lao massage genomen. Ze knijpen en duwen en trekken maar was erg lekker. en dat alles bijelkaar voor 4 euro.

Nu in de hoofdstad Vientiane om oa mijn visum voor Vietnam te regelen. Dat kan namelijk niet bij de grens. Morgen naar ambassade, en daarna nog een naastgelegen tempel bekijken. Ben van plan om te gaan vliegen naar Hanoi, wel wat duurder. Of slaapbus van 22 uur is ook een optie en stuk goedkoper. Ik wil eigenlijk vliegen, dus morgen verder informeren. Nu ergens lekker restaurantje zoeken. Denk dat het iets Frans wordt. Hoop dat visum regelen een beetje snel gaat, dan kan ik vlot door naar Vietnam. Misschien ben ik daar wel met Kerst? Wil jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen! Geniet ervan met elkaar. Liefs!

1. Edith Arents:
    22 december 2010
    Héle dikke knuf voor onze wereldreizigster die nu in Vientiane zit, helemaal in d'r uppie maar niet alleen want we hebben net weer geskypt. Toch zou ik nu graag in Laos zitten want dan hoef je geen sneeuw van je tuk-tuk af te krabben. We genieten mee Judith en zijn nu al weer benieuwd naar je volgende avonturen, binnenkort per bus of vliegtuig richting VIETNAM ?! wauw wat 'n reis !
    Wensen je alvast fijne Kerstdagen in de tropen en geniet van alles met volle teugen (en 'n volle maag)
  2. Oma Anrochte:
    22 december 2010
    hoiJudith ,wat een reis ben je aan het maken. ik wou dat ik nog jong wasLeuk dat je af en toe groepjes mensen tegen komt Ik volg je. geniet Fijne Kerstdagen!!! Alles gaat hier goed...Groetjes Oma
  3. Lotte:
    Hi lieve Juu,

Ik volg je blog trouw, wat een fantastische reis ben je aan het maken.. Die olifant, wat een schatje :)
    Onze mama's hebben vertraging met het vliegtuig, als het goed is landen ze over een uur (twee uur later dan gepland).

Hele fijne feestdagen en tot snel!

Liefs,

Lotte
  4. Eva:
    Heeey juuu
    Fijne kerstdagen!!! Jij zal er in iederegeval warm bij zitten met de kerst... Hier nog steeds erg koud!
    Al de hele week lopend/ schuivend en rollend naar mn werk onder het genot van een dikke laag kleren.
    Groetjes !!!xxxxxxx
  5. Susan:
    23 december 2010
    Wat klinkt het allemaal geweldig lef hoor zo in je eentje!! geniet van de kerst.
    kus van ons
  6. Stef:
    23 december 2010
    Hey Juu,

Super gave dingen maak je mee en onwijs mooie foto's!!!
    Ben je het eten daar nog niet zat? Je lijkt wel af te vallen dus helemaal strak en bruin en wijs als je terug komt in Nederland!!! We zijn trots op je!!
    Alvast fijne kerstdagen!!! Helaas geen witte kerst voor jou, maar zou zo met je willen ruilen

Groeten Stef en Hariette