Zwemmen met Olifanten

18 december 2010 - Luang Prabang, Laos

Wat een sneeuw in Nederland zeg! Echt gek om te zien. Hier zie je er niks van dat het bijna kerst is, geen kerstboom te bekennen. Na de vorige keer internetten hoorde ik 4 Nederlandse meisje praten en onderhandelen hier over tour die ze wilde maken. Toen ik ging afrekenen sprak ik ze aan en vroeg wat ze gingen doen. Naar de grotten, Whiskey dorpje en leren om olifant te trainen. Leek mij ook wel wat en zo ben ik ook mee gegaan. Bleven er ook een nachtje slapen, heel simpel met alleen een matras op de grond. Sliep samen met 2 andere meisjes. Eerste dag de olifanten terug gebracht naar de jungle. S'avonds diner met kleef rijst en kip. S'morgens vroeg op om 6.30 en olifanten uit jungle gehaald. Daarna ontbijt, met weer opgewarmde kleef rijst en gekookt water met wat takjes erin. Was zo blij dat ik s'middags weer in de bewoonde wereld was. (na de lunch van dit keer gebakken rijst)

Was leuk om op olifant te zitten. Hij is 35 jaar oud. Zaten echt op hun nek, voelt heel raar en prikt een beetje door hun stekelhaartjes. Leerde om van de Mahouts (trainers) wat we moesten zeggen zodat ze naar ons luisterde. Heb geleerd om te zeggen dat hij moest stoppen, rechtdoor, links/recht, en goed zo. Het zwemmen met de olifant was het leukst. Hij ging helemaal onderwater! Was wel bang dat ik eraf viel, maar dat ging goed. Als ik BONG zei dan spoot hij met zn slurf allemaal water op me, echt gaaf. S'avonds naar de sauna geweest. Met limoengras kruiden opgestookt in een klein houten hutje. Erg lekker. Met natuurlijk een kruiden massage erbij. Had ik wel verdiend vond ik, na dat afzien in dorpje. Dat alles koste mij nog geen 5 euro. Echt top. Na een kop thee met Carrot cake, was het weer tijd om naar bed te gaan.

Vandaag naar waterval geweest. Was erg mooi, maar ik vond het iets te koud om in te zwemmen. Nu net weer bijna de hele familie gesproken op Skype. Eef en Papa, en zelfs Mama vanuit China. Echt fijn om ze zo af en toe te spreken. Oke ik ga stoppen want er begint zo een Laotiaanse dansvoorstelling. Ik heb het maar druk hier zo. Luang Prabang is erg leuk stadje. Zit hier nu al 5 nachten. Dus morgen weer tijd om verder te gaan. Op naar Vang Vieng, een 6 uur duurende busrit. Staat bekend om het tuben, het drijven in band op rivier. Groetjes allemaal!!! xxx

1. Ria:
    18 december 2010
    Juu, wat leuk dat je mij (mama) net gesproken hebt op skype!
    Geweldige ervaring met die olifanten en prachtige foto's.
    Op naar het volgende avontuur! Geniet er van.
    Dikke knuf van Ria en mama vanuit Shanghai!!
  2. Shu Nga:
    18 december 2010
    Wat cool zeg op die olifant in het water!! Vond je het niet een beetje eng? Leuk dat je nog wat andere meiden tegenkwam om een excursie te doen!
    Nou hier mis je nix hoor, er is alleen maar chaos in t verkeer en ook op t werk.. let it snow let it snow let it snow ;)
    Nou op naar je volgende avontuur!
    xxx
  3. Oma Anrochte:
    18 december 2010
    hoi judith wat gezellig op je vriend olifant te zitten. Jij geniet toch maar ,en ik zit aan hius gekluisterd, sneeuw en glad verders gaat het goed knuffel oma
  4. Edith Arents:
    19 december 2010
    Hoi die lieve Judith
    TOPPIE dat je weer op Skype zat vanuit de binnenlanden in Laos oftewel vanuit het internetcafe in Vang Vieng. Je hebt de busrit weer overleefd want gelukkig zat je niet in die touringcar maar relaxt backpackend per minibus. Ben benieuwd of je maandag nog gaat 'tuben' over de rivier, wat 'n avontuur allemaal.
    Fiets huren is ook gaaf en daarna dinsdag bussend naar Vientiane. Superreis van superjuu !
    Dikke knuf van je vader
  5. Edith Arents:
    20 december 2010
    Megaleuk om je maandag alweer gesproken te hebben.
    Dat skypen is toch maar een prácht uitvinding !!
    Knap dat je zelfs 15 km gefietst hebt !!
    Dinsdag 'n avontuurlijke dagtrip vanuit Vang Vieng met 'tuben' en bbq, lijkt me supergaaf Juu
    We horen de verhalen wel weer met uiteraard weer schitterende plaatjes uit Laos.
    Doei moppie !!
  6. corrie dekker:
    21 december 2010
    LIEVE JUDITH, WAT EEN AVONTUUR OP ZO'N GROOT BEEST MAAR JE ZAG ER BEST RELAXED UIT OP DE FOTO'S. EEN HEEL MOOI LAND ALS IK HET ZO BEKIJK. NOG VEEL PLEZIER LIEFS